Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
  • Startsida
  • Kommunens webbplats
  • Om e-legitimation
  • Personuppgifter
Logga in
viktigt

Just nu har vi störningar i flera av våra e-tjänster som gör att du inte kan skicka in ansökningar som gäller dina barn. När du loggar in med bank-id kan inte systemet hitta de barn som du är vårdnadshavare för. Felsökning pågår.

  • StartsidaPil

Tillgänglighetsredogörelse

Upplands-Bro kommun som står bakom och administrerar den här e-tjänsteportalen vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen.

Här beskrivs hur https://service.upplands-bro.se/ uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera eventuella brister så att vi kan åtgärda dem.

Teknisk information

E-tjänsteplattformen Abou som vi använder har tillgänglighetsanpassats löpande sedan 2019 då en tillgänglighetsanalys genomfördes. Sedan version 2021.2 har Sokigo åtgärdat alla avsteg som hittades i revisionen.

Texter, bilder och pdf:er

Vi är medvetna om att det redaktionella innehållet på delar av portalen är otillgängliga. Vi strävar efter att webbplatsen i hög grad ska vara förenlig med nivå AA i standarden "Web content accessibility guidelines" version 2.1. Vi arbetar löpande med att åtgärda redaktionella tillgänglighetsproblem.

Här följer de brister i tillgängligheten på webbplatsen som vi känner till.

  • Texter för rubriker, knappar och länkar kan förbättras.
  • Bilder kan i vissa fall sakna beskrivning i alt-text.
  • PDF-filer är inte tillgänglighetsanpassade.

Så har vi testat webbplatsen

  • Leverantören har med hjälp av en extern part genomfört en analys för att bedöma hur väl e-tjänsteplattformens invånargränssnitt uppfyller lagkraven. Analysen genomfördes under 2019. 
  • Egna tester med hjälp av webbriktlinjer.se..

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Om du inte kan ta dela av innehåll på service.upplands-bro.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning ovan, kan du meddela oss via denna e-tjänst. 

Du kan också kontakta oss på följande sätt:

  • Skicka e-post till kommun@upplands-bro.se
  • Ringa 08-581 690 00

Rapportera brister i tillgängligheten

Vi strävar hela tiden efter att förbättra portalens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontaktar du oss så att vi får veta att problemet finns. Se kontaktuppgifter ovan. 

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

 

Tillgänglighetsredogörelsen är uppdaterad 2022-11-30.

Kontakta oss

Telefon: 08-581 690 00
Fråga oss

Besök oss

Furuhällsplan 1
196 40 Kungsängen


Snabblänkar

Tillgänglighetsredogörelse

  • Startsida
  • Kommunens webbplats
  • Om e-legitimation
  • Personuppgifter
  • Facebook